Konstsamtal över en kopp kaffe

Kaffekopp Kent Larsson

Bild: Konstverk av Kent Larsson (vinst i konstlotteriet).

Alla Prima konstklubb bjuder in sina medlemmar till konstsamtal över en kopp kaffe och en smaskig hembakad macka. Vi ses i Pumphuset, vid Alingsås Energi, tisdagen den 17 oktober kl 17.30. Välkommen!

Förra årets konstsamtal som vi hade på Nolby gård blev både roligt och innerligt på samma gång. Nu bjuder vi in igen och det går till så här. Ta med något konstverk, tavla, skulptur eller liknande som du har hemma och som betyder lite extra för dig. Du behöver inte ha gjort det själv, men har du det så är det bara roligt.

Vi fikar, äter hembakt bröd, stillar oss en stund och berättar för varandra om våra konstverk.

Det behövs ingen föranmälan, fikat räcker så länge det räcker.

Varmt välkommen, hoppas vi ses 🙂

Önskar styrelsen

gm/Margareta Battisti

PS. Önskar du vara med på en höststudiedag som Älvsborgsdistriktet Sveriges konstföreningar arrangerar lördagen den 28 oktober på eftermiddagen går det bra att kontakta mig, Margareta Battisti, för ytterligare information. DS.