Om

Alla Prima är konstklubben för Alingsås kommuns anställda. Konstklubben är en mötesplats att träffas, ha kul och lära sig mer om konst.

Alla Prima bildades under hösten 1991 och hade sitt första årsmöte 26 mars 1992.

Vi ordnar olika aktiviteter och ett årligt stort konstlotteri där du har chans att vinna konst från lovande och etablerade konstnärer.

Konstverken till Alla Primas stora årsutlottning visas varje år genom en konstutställning.

Du deltar i utlottningar av konst, dels den stora årsutlottningen och utlottning av närvarovinster vid en del av Alla Primas aktiviteter. Alla Prima arrangerar också resor, After Work Art i form av konstnärssamtal och besök hos konstnärer och gallerier.

Vi informerar om de olika aktiviteterna på kommunens intranät och här på Alla Primas hemsida. Följ oss också gärna på Instagram: @allaprimakonstklubb där visar vi konstinköp, aktiviteter och tips på utställningar med mera.

Välkommen att kontakta oss i styrelsen!