Medlem

Alla Prima konstklubb vill stödja och utveckla konstintresset och sprida god konst bland kommunens anställda. Många kommunanställda har valt att bli medlemmar i konstklubben.

Så här blir du medlem
Du anmäler dig genom att kontakta någon av oss i styrelsen. Medlemskapet kostar 30 kronor i månaden och dras automatiskt på din lön. Det enda du behöver uppfylla för att bli medlem är att du får fast inkomst varje månad från Alingsås kommun.

Medlemsavgift
Förslag kom in på årsmötet i mars 2023 om att höja medlemsavgiften och förslaget utföll genom röstning till höjning av medlemsavgiften från 30 kr/mån till 40 kr/mån från första kvartalet 2024. Pensionärerna behåller sin rabatt med 300 kr/ år.

Du kan fortsätta vara medlem som pensionär

När du blir pensionär har du möjlighet att fortsätta ditt medlemskap, enda skillnaden är att du själv betalar in din årsavgift vid ett tillfälle. Årsavgiften är 300 kr/år och du betalar in på bankgiro: 5107-5117.

Aktiviteter
Du deltar i utlottningar av konst, dels den stora årsutlottningen och utlottning av närvarovinster vid en del av Alla Primas aktiviteter. Alla Prima arrangerar också resor, After Work Art i form av konstnärssamtal och besök hos konstnärer och gallerier.

Vi informerar om de olika aktiviteterna på kommunportalen och här på Alla Primas hemsida. Följ oss också gärna på Instagram: @allaprimakonstklubb där visar vi konstinköp, aktiviteter och tips på utställningar med mera.

Så här går den stora årsutlottningen till
Under november månad dras årets vinnare genom datorns slumpprogram. De lyckliga vinnarna kontaktas via mejl eller brev.

Styrelsen i Alla Prima är måna om att erbjuda ett varierat konstutbud exempelvis olja, akvarell, grafiska blad, keramik och skulptur. De konstverk som styrelsen köper in under året ställs ut i december, lokal meddelas i god tid.