Vävda rum – upptäck händelser i din mobil

VÄVDA RUM – Sveriges största utställning med offentlig virtuell konst 20 maj-30 september. Ladda ner appen Vävda rum och gå en digital konstrunda i Alingsås.

Alla Prima konstklubb är med och arrangerar Vävda rum som är en unik utställning med tio av Sveriges främsta och mest spännande konstnärer som arbetar med offentlig konst och augmented reality (AR). I Alingsås är Alla Prima, konstklubben för kommunanställda, värd för den här unika utställningen och har placerat ut de digitala konstverken på en karta på 10 olika platser i kommunen.

Ladda ner appen Vävda rum i din mobil, där hittar du kartan och kan göra en virtuell konstrunda i Alingsås, ta på dina hörlurar för optimal upplevelse.

Vävda rum ger möjlighet att tillsammans med andra uppleva och samtala om konst. Genom din mobil upplever du nya dolda världar och får spännande och tänkvärda upplevelser som handlar om samtida frågeställningar.

Utställningen finns på plats till den 30 september.

Projektet Vävda rum är initierat av Riksförbundet Sveriges Konstföreningar och finansieras av Postkodstiftelsen.